Storstadsluft

Under det halvåret, 8 månaderna, jag har bott i Stockholm har jag märkt en ganska stor skillnad på min hy i ansiktet. Den blir smutsig! Det blir massa svarta pormaskar och förvånansvärt mycket finnar! Jag har dessutom fått en rynka vid ögonen. Jag har tidigare inte trott på att luften i en storstad var så mycket skitigare. Men från att tvättat ansiktet i samband med dusch och vid avsminkning måste jag nu tvätta det ca 2 ggr om dagen för att det inte ska bli finnar eller svarta prickar. Tidigare har jag aldrig haft problem med finnar eller liknande. Eller så har jag som 23 åring kommit i puberteten.... Kanske inte....

Nä men lantluft gör sig bättre för hyn med andra ord! Men en storstad har ju fördelen med allt smink man kan köpa och dölja de små skavankerna!!

Kommentarer
Postat av: EL

Later frascht... Sant far man inte i OSlo iaf.. pok

2009-08-24 @ 12:45:20
Postat av: Lisa

Nä men ni går väl bara på tur där hela tiden och då rensas man ju från alla gifter

2009-08-25 @ 15:35:04
URL: http://glasogonfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0