Ljusparty....

Jag är nyss hemkommen från ett "ljusparty" där jag blev med dragen för att hålla sällskap. Det kändes nästan lite som att komma till en sekt eller något där några är helt övertygade om att man ska slänga pengar på dyra ljus och några andra som är på väg att övertygas och jag då som sitter och glor så ögonen håller på att ploppa ut. 
 
Det slog mig då att det är andra tillfället i år som jag är på ett "tupperware party"! Förra gången var det hudvårdsprodukter som skulle prackas på! Jag förstår inte vem personerna är som köper de här svindyra produkterna mer än en gång eller överhuvudtaget. Hudvårdsprodukterna var säkert jätte bra och skulle tydligen göra underverk men vem köper produkter för över 400 kr per styck?
När man läser annonser till jobb finns det ofta sådan här typ av hemma försäljning att söka. Jag har aldrig trott att det var något som man kunde tjäna pengar på men tydligen så är det så att folk köper saker på de här små festerna. Om inte annat så gör de väl det för att de känner sig tvungna för att inte se illa ut för värden/värdinnan eller så har de helt enkelt fått i sig ett eller annat glas för mycket röd vin. För det var ju många som började skriva i sina beställningsordrar efter det att de börjat dricka och äta lite.
 
Jag är glad jag har fått uppleva det live och vet nu att det inte är något för mig åtminstone!

Kommentarer
Postat av: pia

Håller verkligen med dej! Speciellt ljusparty där det säljs ljus för mer än det dubbla priset än i affärerna!!Men man "gårpådet" för som du säger man vill inte verka snål och så gör den trevliga stämningen att man lätt beställer!

2009-10-21 @ 18:51:33
Postat av: Lisa

Jag var hemskt fascinerad av att det var så! Väldigt roligt när man tänker efter för det är bara värdinnan som är ute efter att få gratisprodukter.. man kanske borde ha ett :P Snart kommer vi ner till Skåne igen!!! :)

2009-10-22 @ 09:00:20
URL: http://glasogonfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0